Top-10 liste over smukke biblioteker i hele verden

10 november 2016 / Projekter

Det amerikanske magasin Wired har offentliggjort en liste over 10 af de smukkeste biblioteker i verden

En rapport lavet af "Institute of Museum and Library Service" fandt, at jo flere offentlige midler, der investeres i biblioteker, jo flere mennesker vil bruge bibliotekerne. Den viser også, at biblioteker er mere end blot en samling af bøger og et sted at studere; det er også et vigtigt mødested som borgerhus med kulturelle arrangementer og auditorier. Det tæller også hvis bygningen i sig selv er et kunststykke.

På listen er biblioteker fra hele verden, inklusive Dokk1 i Aarhus, Danmark og Stormen Bibliotek i Bodø, Norge; begge biblioteker har vi leveret biblioteksmøbler til. Vi lykønsker alle ti biblioteker.

Se hele listen her