Product added to basket

• 0 0

Nyt bibliotek i Gent Waalse Krook, Belgien

12 oktober 2016 / Projekter

Lammhults Biblioteksdesign er blevet udvalgt til at levere møbler til det nye bibliotek i Gent Waalse Krook, Belgien

Biblioteket bliver placeret i en ny bygning, tegnet af de prisvindende arkitekter Coussée & Goris architecten/RCR Aranda Pigem Vilalta Arquitectes og åbner i Marts 2017.

Bygningen har et areal på 14.000 m2 fordelt på seks etager med et overfladeareal på størrelse med en fodboldbane og formet som en stålpram, der ligger fortøjet i byens centrum. 3.000 ton stål er blevet brugt til bygningen; dette stål look er også ført ind i bygningen med et interiør, der omfatter specialtilpassede stålreoler.

Biblioteket vil servicere mere end 2.000 daglige brugere og er indrettet til at kunne operere bedre og hurtigere. Bibliotekets primære opgave er at formidle adgang til viden og kultur, men i denne digitale tidsalder med et stort udbud af information, vil biblioteket også hjælpe brugere til at finde vej i denne informationsjungle og gøre dem fortrolige med de nye medier. Til at undersøtte de digitale medier, er det belejligt at bygningen også vil huse Ghent Universitet, REC Radio Center og iMinds (forskningscenter for digitale medier).