Hollandsk bibliotek kåret til Årets bibliotek 2018

1 oktober 2018 / Projekter

School 7 i Den Helder, Holland vinder IFLA 2018 prisen

35 biblioteker fra 19 forskellige lande ansøgte om prisen og vinderen blev udnævnt på den årlige IFLA (International Federation of Library Associations) konference, der blev afholdt i Kuala Lumpur, Malaysia.

Prisen tildeles et bibliotek, der er nybygget eller placeret i bygninger, der ikke tidligere har været brugt til bibliotek. Ansøgere bedømmes på seks forskellige kriterier og vinderen er det bibliotek, som bedst kombinerer åben, funktionel arkitektur med nye digitale løsninger, lokal kultur og bæredygtighed. Prisen Med prisen følger USD 5.000.

School 7 blev kåret for dets unikke kombination af ny arkitektur. Bygningen, en 100-årig skole, havde stået tom i en lang periode og blev omdannet til bibliotek. Biblioteket er nu tilgængeligt for alle borgere.

Vi lykønsker School 7 med den prestigefulde pris, og er stolte over at have leveret møbler til dette succesfulde bibliotek.

Læs mere om School 7