Bæredygtighed

Ansvarlig biblioteksindretning

Hos Lammhults Biblioteksdesign A/S bestræber vi os løbende på at øge andelen af miljøcertificerede produkter, der indgår i vores biblioteksindretninger.

Vi er med til at forme fremtidens biblioteker og er dedikerede til at levere innovative og ansvarlige løsninger, der ikke blot gavner vores kunder, men også vores planet. Vores forpligtelse over for bæredygtige løsninger og ansvarlig biblioteksindretning er en integreret del af vores virksomheds etik og designfilosofi.

Holdbare materialer

Som visionære inden for biblioteksdesign er det vores pligt at tænke på kommende generationer og miljøet. Vi mener, at bæredygtighed og ansvarlig biblioteksindretning ikke kun er en del af vores forretning, men også den måde vi tager ansvar for samfundet på.

Vi stræber efter at designe biblioteker, der kan være et forbillede for, hvordan man skaber flotte og funktionelle rum samtidig med, at man beskytter og respekterer miljøet. Vi udvikler vores produkter og løsninger med omhu, og vores biblioteksmøbler er designet til at være holdbare og tidsløse, hvilket minimerer behovet for hyppig udskiftning.

Når vi fremstiller vores møbler og indretningsløsninger, gør vi det med dyb respekt for naturen. Vi bruger ofte genanvendelige materialer og støtter skovforvaltningsinitiativer og træ fra bæredygtigt skovbrug.

Vores biblioteksmøbler er designet til at modstå tidens prøvelser, og vi går langt for at sikre, at de er lette at vedligeholde og ofte kan genanvendes, når deres levetid er forbi. Det er en del af vores forpligtelse til at reducere affald og minimere forbrug. Vi mener, at ansvarlig biblioteksindretning ikke blot er en miljømæssig gevinst, men også en økonomisk fordel på lang sigt.

Forest Stewardship Council®

Vi er forpligtet til at øge andelen af bæredygtige råmaterialer i træ i vores produkter og støtte ansvarligt skovbrug. Vi har investeret i et Chain-of-Custody Multisite certifikat (FSC-C 144988), som dokumenterer, at vi tilbyder træ fra ansvarligt skovbrug og andre kontrollerede kilder.

> FSC®

EU Ecolabel

Vores kollektion af 60/30 Classic reolsystem er certificeret med EU Ecolabel, som understøtter mere miljøansvarlige produkter. Ved at vælge produkter med EU Ecolabel er det muligt at opfylde strenge miljøkrav, der overholder europæisk lovgivning.

> EU Ecolabel

Möbelfakta

Vi tager ansvar for miljøet gennem vores Möbelfakta-certificering. Udforsk fordelene ved miljøvenlige løsninger med vores Halland bogvogn – Plus Design, som lever op til miljømæssige, sociale og kvalitetsmæssige krav.

> Möbelfakta

Bæredygtige udviklingsmål

Vi bidrager til FNs bæredygtige udviklingsmål ved at påvirke møbel- og indretningsbranchen til at tage miljømæssigt og socialt ansvar, ved at være en god medarbejder, en ansvarlig regional aktør og ved at hjælpe vores kunder til at blive mere bæredygtige.

> Bæredygtige udviklingsmål

FN Global Compact

Som en del af Lammhults Design Group er vi stolte over at have tilsluttet os FN Global Compacts ti principper for en mere ansvarlig og bæredygtig verden. De ti principper vedrører menneskerettigheder, arbejdsrettigheder, miljø og antikorruption.

> FN Global Compact

Vores fire vigtigste mål for bæredygtighed

• Vi vil sikre, at vores værdier og sociale og miljømæssige principper anerkendes og forankres dybt i den daglige drift.
  • Vi vil sikre, at vi har en social og miljømæssig sund og ansvarlig forsyningskæde.
  • Vi vil øge brugen af bæredygtigt træ i vores produkter og støtte bæredygtigt skovbrug.
  • Vi vil reducere vores produkters og ydelsers miljøpåvirkning.

Med de fire vigtigste mål for bæredygtighed støtter vi tre af FNs verdensmål.

ISO certificeringer

Når du samarbejder med os, vælger du en partner, der prioriterer kvalitet, miljø og dine unikke behov. Med ISO 9001 og ISO 14001 certificeringer viser vi vores dedikation til kontinuerligt at arbejde med kvalitet og miljømæssige forbedringer.

> ISO certificeringer

Code of Conduct

Vores adfærdskodeks er baseret på vores værdier, virksomhedsmål og vores principper i FNs Global Compact. Adfærdskodekset omfatter klare normer for opførsel, som alle medarbejdere skal overholde. Vi kræver ligeledes, at vores leverandører overholder gældende love og principperne i FNs Global Compact.

> Code of Conduct for medarbejdere

> Code of Conduct for leverandører (dansk)

> Code of Conduct for leverandører (engelsk)

> Code of Conduct for leverandører (tysk)

Vi er en del af Lammhults Design Group og består af syv selskaber i Europa.

Lammhults Biblioteksdesign A/S

Lammhults Design Group