Sister company celebrates 60th anniversary

Schulz Speyer - ready for the next 60 years.....

Firmaet E.M Schulz blev grundlagt d. 15. august 1955 i Nördlingen af ægteparret Erna og Hans Richard Schulz. Firmaet beskæftigede sig hovedsagligt med at indrette biografer, konference rum og audiotorium, men de skiftede hurtig interesse og startede med at indrette biblioteker istedet. I den forbindelse besluttede de sig for at flytte fra Nördlingen til det mere centrale Speyer.

Selvom Hans Richard Schulz var en erfaren forretningsmand, havde han også hænderne rigtig skruet på og havde en stor interesse i at udvikle de tekniske detaljer for møbler og produkter til biblioteksmiljøer. Han var en mand med store visioner og var kendt i branchen som “Bibliothekspapst” (Paven af biblioteker). Man kan idag stadig finde mange af hans opfindelser og nyudviklinger i biblioteketer rundt omkring i Tyskland.

Idet der har væet øget fokus på indretning af biblioteker igennem årene, har det været vigtigt for Schulz Speyer fortsat at være i tæt kontakt med både kunden og markedets behov. Produktudvikling laves sammen med kunder for at sikre den bedste løsning for alle brugere af biblioteket og Schulz Speyer står klar til at levere innovative produkter og indretning til biblioteker i mange år fremover.

Recent news

News archive

IFLA World Library and Information Congress

8 August /

IFLA will take place 19 - 25 August 2017 in Wrocław, Poland

Next Library Festival 2017 in Aarhus, Denmark

11 May /

Next Library will take place 11 - 14 June 2017 as part of AARHUS 2017 - EUROPEAN CAPITAL OF CULTURE

Den Helder Public Library awarded "Best library of the Netherlands"

23 March /

With 28% of the public votes and a positive assessment by the professional jury, the library "Den helder, School7" is awarded "Best library of the Netherlands 2017" at the National Library Congress.