DesignCamp 2015 - Social Innovation

20. oktober / Firmanyheder

Lammhults Biblioteksdesign deltog i DesignCamp2015 på Designskolen Kolding

DesignCamp2015 fokuserede på design og iværksætteri som drivkræfter for at skabe sociale værdier. Læs mere

design_camp_2015_01.jpg

47 studerende fra 20 lande deltog i denne 2-ugers camp. De mødte en række virksomheder, som havde accepteret invitationen til at deltage i et tæt samarbejde med en gruppe studerende. Efter 2 intense uger præsenterede de studerende kvalificerede forslag til initiativer indenfor social innovation, som virksomheden skulle overveje at forfølge. De studerende skulle udforske konceptet med social innovation, hvorfor vi skal fokusere på det og hvordan det skal angribes fra et design- og professionelt perspektiv.

design_camp_2015_06_dk.jpg

design_camp_2015_04.jpg

Jaivardhan Singh Channey fra Indien, Aleksandra Kozawska fra Polen og Felipe Massami Maruyama fra Brasilien med støtte fra lærerer og facilitatorer fra Designskolen arbejdede hårdt og kreativt for at foreslå nye initiativer. I løbet af deres korte ophold lykkedes det dem også at besøge Kolding Bibliotek og Dokk1 i Aarhus for at teste og validere deres forslag.

design_camp_2015_07_dk.jpg

Ifølge Tina Langkilde Larsen, Produkt- og marketingchef hos Lammhults Biblioteksdesign A/S, var resultatet af de 2 uger dybt professionelt. Forslagene fra design teamet har allerede resulteret i strategiske drøftelser og nytænkning af visse marketing- og produktudviklingsinitiativer.

design_camp_2015_02.jpg

Se resultaterne på social innovation fra DesignCamp